Monday, January 17, 2011

Pencarian


Assalamualaikum w.b.t

Hari ni dah hari isnin..insyaAllah berita tu aku akn dapat ketahui pada minggu ini..harap positifla jawapannyer..huhu

sekarang ni aku dah tamat belaja...tunggu konvo je tahun ni...sementara nak konvo tu...aku kene terus berusaha mencari kerja..wah...amat payah (dah tau dah awal2x)..hehe..tapi aku tak leh give up kan..hidup perlu diteruskan...tapi ade satu benda aku dok konfius sekarang ni....

BELAJAR @ KERJA???

adeh...tetiba terfikir macam nak further my study..hurm...minat nak study tu ade..nak keje pun ade...konfius sekarang ni pencarian ke arah kerja or belajar??bile difikirkan balik..kalo belajar je..tak kerja...xde langsung experience..susah jugak kan...nak jugak ade harta sendiri kan...tp belajar pun best jugak....dapat dalami ilmu tu lebih...hurm...tp bagi aku xsemestinye menuntut ilmu tu semata2 nak kene sambung belajar kan...boleh je menimba ilmu dengan membaca buku ilmiah kan..psychology ke...ilmu agama....hurm...kene berfikir secara betul2

p/s: tadi patutnye aku nak wat cover letter utk apply job..tetiba lak rs nak update blog..hehe...got to go...wasalam..

5 comments:

  1. selamat mencari.. hehe.. (^ ^)

    ReplyDelete
  2. nak sambung master ker.. huhu.., buat masa nie keje jelah... gaji ciput pun ok jerla.. dari duk menganggur.. janggut pun makin panjang.. huhu

    ReplyDelete
  3. yer..betul ckp zik tuh...better keje dulu...sbb mostly yg sambung master tuh diorg ade pengalaman keje selama 3 tahun..bila ada experience keje, n then sambung master akan jadik lebih senang... :)

    ReplyDelete
  4. selesaikan satu-satu.. rasanye, kerje dulu, ada duit sikit sambung secara part time pun dah ok rasanya

    ReplyDelete
  5. thanks kawan2 semua for ur advice..really appreciate it (n_n)

    ReplyDelete