Thursday, January 13, 2011

Nyaris-Nyaris Xcident


Assalamualaikum w.b.t

huhu..laju jantung aku berdetik tadi tau..huhu...berdetik ke???hehe...actually, citenye macam ni...aku nak settlekan satu isu ni berkaitan universiti ku itu..jadi aku diminta untuk scan my result yang berkenaan tu..so aku pun decided asking my sister's help coz kat ofis my sis ade scanner..if aku pergi kedai, sure mahal..haish..nk kene cepat beli all in one printer nih..siap ngan fax sumelah...senang for my future..hehe..

so aku called my sis and she can helped me. aku pun pegi sane dengan menaiki scooter aje..on the way pegi tu tak ade pape yang jadi..sampai ngan selamat..tapi....

time nak balik tu, aku dari kiri nak ke kanan..tempoh traffic light...so aku terlupa nak bagi signal tp aku nampak ade kete kat belakang...tapi jauh lagi...then aku ke arah kana la..tup2x...aku dengar bunyi hon kete...nyaris2 bontot kete tu nak kene handle scooter aku tu..huhu....

yang wat aku geramnyer...kete tu hon time aku nak ke kanan & die masuk jalan paling kanan (jalan yang aku nak masuk tu)..tp rupenyer orang tu die nk jalan trus menghala ke tol..ceh..xbetul punye orang..nak jalan terus tapi potong aku dari kanan, padahal die nampak aku nak ke arah kanan..panas hati je...die nak kejar lampu isyarat tu yang kalut agaknyer..tp..time die nak sampai tu...lamupe dh merah dah pun...hahaha...padan XXXX....oppss..terlebey suda..aku tau la aku salah gak sebab tak bagi signal..tp orang tu pun agak2 la...xkan xboleh bagi hon awal2 dari belakang means bagi isyarat awal2...ni tidak...bile die dah dekat belah kanan & bawak laju baru nak bagi hon tanpa slow kan kete pun..kalo tak..dah tergolek aku kat situ...huh....geram...atas moto aku merepek sorang2x...macam ape ntah..hahaha

Allah masih memberi aku bernafas lagi...alhamdulillah syukur aku sampai dengan selamat...

1 comment:

  1. nasib baik ... kalau tak selamat... hati2 dijalan raya ya... polis pun satu nak menyaman jer kerjanya.. cari2 point nak saman..grrr..

    ReplyDelete