Thursday, September 2, 2010

10 Malam Terakhir


Assalamualaikum w.b.t

Sekarang umat islam dah masuk ke-10 malam terakhir...sedar tak sedar kan...sekejap je rasenyer bulan mulia ini nak hampir berlalu pergi...dapatkah aku mencari malam lailatulqadar itu???aku patut usaha lebih gigih lagi untuk memohon supaya aku dapat dipertemukan dengan malam yang indah ini...same2la kite usaha yer...insyaAllah...

Sejak dua, tiga, empat hari ni..aku selalu tidur lambat..dok ngadap laptop..ntah mencari ape ntah gune laptop ni...rahsia..hehe...lepas tu sebelum tido aku mendengar+melihat siaran langsung dari tanah suci Mekah (solat terawih)...sejuk je hati ni pabila mendengar imam2 membaca ayat quran...sayu+tenang je tengok keadaan di Mekah...teringin sangat2 nak pegi ke sana..insyaALlah..satu hari nanti aku nak menunaikan jua ibadah haji di sana...mudah2an....amin...

HARAPAN RAMADAN

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

No comments:

Post a Comment