Sunday, August 29, 2010

Sabtu & Ahad (28/29.8.2010)


Assalamualaikum w.b.t

Tak lame dah umat islam akan menyambut hari lebaran...aku pun dah tak sabar nak balik umah...yela...dah ade orang baru dalam my family...alhamdulillah...syukur pada Allah di atas rahmatNya...kak long selamat melahirkan baby gurl...so batrisya secara automatik dah jadi kakak...hehe...aku tak decide lagi nak beli ape untuk my new niece...hehe...

Sabtu--haa...berbalik pada tajuk entri di atas...alkisahnye...pada hari sabtu yang lepas aku, wani and k.ida pegi ke jalan tar...area kul 2ptg baru gerak dari umah...ramainyer umat manusia...huhu...bersesak gak la..tapi tak sampai semua la kami tawaf..tak mampu la...macam mane la dorang2 yang len tu boleh bertahan dalam keadaan macam tu..lepas dapat ape yang kami nak beli..terus je kami pegi sogo...cari barang kat situ lak..kat pasar malam tu aku just mencari tudung bawal je untuk tok (nenek) ku...die nak tudung yang simple2 je..so aku cari yang bese2 je..kat kuala tu ade gak tapi kainnye kasar...alhamdulillah aku dapat cari tudung yang lembut dan ok...

time kat sogo...memulanyer...kami pegi tengok bahagian baju2 wanita...tapi dek kerna ramai sangat...tak sanggup aku nak pi survey satu2...trus je la ke foodcourt nyer...jam baru kul 6ptg tapi meja dah penuh...ish2...lagi 1 jam lebih nak berbuka...meja dah full...macam2 ragam manusia kan...hehe...rezki kami, dapat satu meja..tapi tak trus beli makanan pun...aku pi beli sizzling dalam kul 7.10mlm macam tu...ngam2 azan makanan aku dah dapat...alhamdulillah...after makan barula sambung journey untuk mencari baju yang diingini..hehe...aku dari sem lepas mencari baju belang2....tapi de pun yang berkenan dihati...sume yang aku tengok..sume ade yang tak kena..huhu...cari mencari..dapat jugak yang aku rase ok..setimpal ngan harga..hehe...belajar berbelanja secara berhemah...hehe..lulus kot...hehe...area kul 9mlm baru sampai..nek tren je tau..murah je..pegi-balik just rm4.8 (berbaloi-baloi)

sampai je umah...usha2 jap barang yang dah dibeli..then mandi...pastu kaki mula la rase lenguh2...huhu...aku ni jarang2 pegi shoping...ade time je boleh pegi...ape lagi..aku amik minyak angin...trus sapu kat kaki ku..hehe..segar sket dari kesakitan... (n_n)

TAMAT AL-KISAH DI HARI SABTU

Ahad-- kali ni aku kuar ngan my P.A ler...patutla my P.A tak mau pegi jalan tar..huhu..keadaan macam tu...kali ni perjalanan ke jusco wangsa maju lak..hehe..saje mencari kalo2 ade tshirt yang aku berkenan...semalam dah dapat satu..sekali sekala kan..sem lepas just 1 baju je aku beli...ni pun aku beli sebab semangat sikit nak raye..hehe...padahal tak de la pegi beraya mana2 pun..hihi...

akhirnye..dapat gak ape yang aku nak..sweet2 jugak la benda yang aku jumpa kali ni..hehe..tak sia2 lame aku duk mencari...my P.A len kali tak leh bawak die ni..die tak minat sangat dalam keadaan ramai orang...aku suh die dok kat seat luat j.j tu...sian lak dok ikot je kan..aku bukan senang nak jumpa ape yang aku nak..hehehe...dah fe'el ku macam ni..memahami je la my P.A ye.. =p ....kami kuar dalam kul 2ptg gak..lepas zohor...sampai umah dalam kul 5.30ptg..cadang nak berbuka sekali..tapi tak de rezki...membe umah my P.A tak sihat...kesian tinggal sorang2..lagipun tak de makanan berbuka..so my P.A dah tolong belikan sekali untuk dorang bersahur....opps...sebelum terlupa..thanks to my P.A coz belanja beli makan di bazar tadi..hehe...and sebelum terlupe..jangan lupe duit raya itu..hihi...suke2...thanks my P.A

TAMAT HARI AHAD

p/s: Misi berikutnye...find something for my orang baru lahir (n_n)



No comments:

Post a Comment