Saturday, June 4, 2011

Mampukah Aku


Assalamualaikum w.b.t

Tak tahulah ape yang patut difikirkan sekarang ni..serba salah semua ada. Macam-macam difikirkan sekarang ni..sebenarnya tak tahu ape nk ditulis untuk entry ni...Malam semalam bace Yasin dengan mak..aku gunekan buku kecik yang ade macam2 surah yang boleh diamalkan..macam surah Yasin patut diamalkan setiap malam.. :)

Belek punya belek...satu persatu aku bace hari-hari yang surah-surah tu patut dibace..sampailah habis..tetibe je terdetik dalam hati "sebelum ni aku amalkan..kenapa sekarang macam aku menjauhkan"...huhu..terus terang..dulu ade surah yang boleh dikatakan setiap hari dibaca..hari ni bila mar tengok balik..rupenye dah lame dah aku tinggalkan bacaan surah2 tu...

Conflict dalam diri sendiri..sekarang terasa diri seperti jauh, renggang....namun, syukur alhamdulillah..kesedaran itu masih lagi aku dapat..syukran ya Allah..kerana mengingatkan aku untuk mengerat dan mendekatkan diri padaMu..aku perlu perbaiki banyak kesilapan dalam diri ni...syukur sangat tersedar sekarang sebelum terlambat..banyak surah2 yang dulu dibaca setiap hari sudah jarang2 dilakukan...tapi lepas aku dah beli buku kecik tu..insyaAllah..akan cuba diamalkan membacanya selagi termampu seperti dulu malah akan ditingkatkan lagi lebih dari dulu...

p/s: syukur padaMu ya Allah..masih diberi peluang padaku..Alhamdulillah

psst: nanti sy update pasal buku kecik tu yer :)

No comments:

Post a Comment